רעיונות ליצירה עם ילדים

רעיונות ליצירה עם ילדים

רעיונות לפעילויות יצירה קלות ומהנות לילדים 

בין אם בימי חופשת הקיץ או ביום חורפי גשום, פעילויות יצירה לילדים הן דרך נפלאה להעסיק את הקטנים למשך שעות של הנאה וכיף. אבל מה לעשות אם אתם לא מרגישים כל כך יצירתיים ופשוט לא מצליחים לחשוב על רעיונות מוצלחים ליצירות חדשות?

 

את המאמר הבא כתבנו במיוחד בשביל הורים לא יצירתיים או הורים שפשוט נגמרו להם רעיונות ליצירה לילדים שלהם. בהמשך תוכלו למצוא רעיונות ליצירה עם ילדים שהן גם קלות להכנה וגם משלבות כיף עם רכישת מיומנות חדשות. מוכנים? בואו נתחיל.

 

רעיונות ליצירה בבית 

כל היצירות שנביא בהמשך הן יצירות קלות להכנה, בשיטת עשה זאת בעצמך שאפשר להכין בקלות מחומרים שקיימים בבית. כל מה שצריך זה ניצוץ יצירתי וקצת השראה כדי להתחיל ליצור יצירות מגניבות.

 

אם זאת תקופת הקיץ ואתם מחפשים יצירות לילדים בחופש, יש שפע של עבודות יצירה לילדים שאפשר לעשות בבית. החל מיצירות קלאסיות שכולם מכירים כמו יצירת פונפונים, צמידי חברות או גזירות נייר וכלה בפרויקטים מיוחדים כמו קופסאות טישו בעיצוב מגניב, הכנת סבונים ביתיים או בניית מסלול מרוצים למכוניות צעצוע. 

 

הילדים יכולים ליצור לעצמם משחקים שישמשו אותם למשחק גם בהמשך. למשל יצירת משחק זיכרון מקלפים שהילדים יציירו בעצמם. נושא משחק הזיכרון יכול להיות כזה שלא ניתן למצוא בחנויות כמו למשל בנושא המשפחה שלי או הדברים שאני אוהב במיוחד.

 

יצירות מגניבות לילדים בקיץ אפשר לעשות גם בחוץ, בחצר או בגינה. גם כאן אפשר לשלב יצירות לילדים לקיץ ברמות שונות ועבור גילאים שונים כמו ציור בגירים על המדרכה, הפרחת בועות סבון שהכנו בבית וציור על אבנים. 

 

על מנת לעורר גם את היצירתיות וגם את המודעות הסביבתית של הילדים אפשר להציע להם לאסוף חומרי יצירה מהטבע כמו עלים שנשרו מהעץ, בלוטים ונוצות וליצור איתם יצירה חדשה, אולי אפילו חיה מסוג חדש. אפשר גם לקחת עציץ גדול ולהפוך אותו לגינת פיות או שדונים קטנה, עם בית קטן, אבנים יפות וצמחים קטנים מסביב.

 

אפשר ליצור בקלות יצירות לילדים מחומרים שיש בבית ואין צורך להשקיע כסף בערכות יצירה מוכנות או חומרים יקרים. שאריות בד וכמה גומיות לשיער יכולות להפוך לבובה חדשה וגלילי נייר טואלט ישנים למסלול מכשולים לכדורים. ילדים יכולים להפוך כל דבר למשחק וליצירה.

 

חומרי יצירה מומלצים

על מנת להיות מוכנים ליום גשם פתאומי או סתם לשעמום כללי שהתפשט בבית, כדאי להחזיק בבית כמה חומרים עבור פעילות יצירה לילדים שיהיה קל לשלוף בעת הצורך. לא מדובר על מאגר חומרי יצירה יקרים אלא על ציוד יצירה בסיסי שישמש את הילדים בכל פעילויות היצירה שלהם.

 

להלן רשימת חומרי יצירה מומלצים:

  • דבק: רצוי להחזיק בבית סוגים שונים של דבק שישמשו את הילדים בפרויקטים יצירתיים שונים. למשל דבק בבקבוק, דבק יוהו, סלוטייפ שקוף, וושי-טייפ ועוד. 
  • מוצרי צביעה וציור: הפעילות היצירתית הכי פשוטה מתחילה מדף נייר וצבע. מומלץ להחזיק בבית חומרי צביעה שונים כמו גירי שמן, עפרונות צבעוניים, צבעי מים, טושים, גירי לוח וכדומה.
  • מוצרים שאפשר ללוש וליצור בעזרתם צורות שונות כמו חימר, פלסטלינה ופימו.
  • מדבקות: ילדים ממש אוהבים להדביק ולאסוף מדבקות כדי לקשט בהם מחברות, ברכות ויצירות. אפשר למצוא מדבקות מכל הסוגים, המינים והגדלים וכמובן שכמה שיותר טוב יותר טוב.
  • מוצרי נייר שונים כמו בריסטולים, ניירות צבעוניים ונייר טישו וכמובן לא לשכוח גם זוג מספריים טובים.
  • תוספות מדליקות כמו נוצות צבעוניות, חרוזים, נצנצים, מדבקות עיינים, פונפונים, כפתורים ועוד.

לסיכום, יש אין סוף רעיונות של יצירות לילדים לקיץ או לחורף שיספקו להם שעות של הנאה ויצירתיות. ויש גם בונוס נוסף כי בסוף התהליך יש לילדים קישוט חדש לקשט בו את החדר או משחק חדש לשחק בו עוד ועוד.

 

אם אתם רוצים לרכוש ציוד לפעילויות יצירה ופנאי, רשת חנן זה המקום לקנות בו את כל מוצרי היצירה שלכם. שנים של ניסיון בתחום עזרו לנו ליצור מבחר ענק של חומרי יצירה איכותיים שישמשו אתכם לפעילות המתאימה לכל גיל ולכל עונות השנה. 

אנחנו מזמינים אתכם לקנות מתוך מבחר מוצרי יצירה ופנאי ולהתחיל להנות משעות של פעילות יצירה מהנה לכל המשפחה.