צבעים לצביעה – סוגי צבעים מקצועיים לציור

צבעים לצביעה – סוגי צבעים מקצועיים לציור


צבעים לציור
צבעים מעשירים את חיינו ומסייעים לנו משחר ההיסטוריה לבטא את רגשותינו. לציור יש תועלות רבות לנפש, ומדובר על פעילות מרגיעה, יצירתית, שפותחת את הראש ואף ידועה כמפיגה מתחים ותורמת לאופטימיות ומחשבה חיובית. יש ציורים מונוכרומטיים וציורים תוססים ומלאי צבע. המכנה המשותף לכל סוגי הציור הוא הצורך בציוד ציור הכולל צבעים מקצועיים לציור, מכחולים משטחי ציור ועוד.

 

צבעי ציור - המדריך

החשיבות בבחירת צבעיים מקצועיים נובעת בגלל המראה והמרקם השונים שצבעים יכולים להעניק. יש לדעת כיצד לגשת לצבע וכיצד ניתן להפיק ממנו את המיטב, להבין את טכניקות העבודה איתו ולדעת להתאים את סוג הצבע למשטח עליו אתם עובדים.

למשל, אם מדובר על ציור של צבע על קנבס, תוכלו לבחור החל מצבעי גואש ועד צבעי שמן. חשוב מאוד לדעת להבדיל בין סוגי הצבעים השונים, התכונות שלהם והמשטחים להם הם מיועדים ולבחור ערכת צבעים לציור המותאם לבחירה שלכם. באופן כללי, כל צבע מכיל שני מרכיבים:

  • פיגמנט –  בא לרוב בצורת אבקה הנותנת את הגוון.
  • דבק – אשר תפקידו לגרום לפיגמנט להידבק על המשטח.

 

ערכת צבעים לציור – סוגי הצבעים

  • צבעי מים - צבע מסוג זה, יכול להגיע כפיגמנט טבעי או סינטטי והוא מכיל לרוב אך ורק פיגמנט – בלי דבק. הדבק במקרה הזה הוא מים, אשר גורמים לפיגמנט להיספג לתוך המשטח ולהישאר עליו. תכונות חשובות של צבעי המים היא יכולת ההתמוססות המחודשת שלהם. בכל פעם שנרטיב צבע מים הוא יתמוסס מחדש. לכן צבעי מים אינם קבועים ולא עמידים לדוגמה, לציורי קירות. במקרים כאלו יש להשתמש בשכבה מגנה כגון לכה נגד מים. 
  • צבעי גואש - הגואש דומה מאוד למים – רק שהוא מכיל דבק. הצבע יכול להיות אטום לחלוטין וכשמערבבים אותו במינון גבוה של מים הוא נעשה יותר ויותר שקוף. גם הגואש, בדומה למים, מתמוסס שוב ושוב כשהוא נרטב. רצוי להשתמש בו על משטחים סופגים ובמיוחד על מחברות נייר לציור.
  • צבעי אקריליק - צבעי אקריליק הם תוצר סינטטי. זהו צבע אטום לחלוטין, על בסיס מים. כלומר, מדללים, מערבבים ומנקים אותו בעזרת מים. אך לעומת זאת יש לו תכונה חשובה, שלאחר הייבוש הוא הופך לקרום נגד מים. הודות לכך משתמשים בו לרוב לצביעת קירות ומשטחי עץ, אפילו כאלו העומדים בחוץ וחשופים למזג האוויר. האקריליק בעל נטייה להתייבש מהר מאוד – לעיתים תוך מספר דקות והוא מתייבש במגע עם האוויר. ניתן להתאים בלוק ציור המותאם לצבעים אלו.
  • צבעי שמן - קיימים צבעיי שמן בשפופרות באיכויות שונות. לרוב, בעבודה עם צבעי שמן סמיכים למדי, משתמשים בטרפנטין עץ איכותי בכדי למוסס את הצבע ולתת לו שקיפות. השימוש בטרפנטין גורם לצבע לאבד את הברק שלו ולהיות עכור.

 

צבעי קנבס

ציורי שמן ואקריליק נעשים לרוב על קנבס. ישנם סוגים רבים של אריגים שצריך לדעת לבחור ביניהם, כל צייר לפי העדפותיו הוא. הדרישות של הצייר הן אלה שקובעות את הבחירה. אופי הציור מושפע ממשקל האריג, מהחומר שממנו הוא עשוי ומאופן הכנת פני השטח של האריג. הם גם משפיעים על המראה הסופי של הציור. ככל שפני השטח של הקנבס חלקים יותר, כך אפשר לצייר בקלות רבה יותר פרטים קטנים יותר. 

 

צבעים לקנבס – בחירת הקנבס

  • החומר -ישנם שני סוגי סיבים נפוצים המשמשים לייצור קנבס: כותנה ופשתן. יש גם קנבס מסיבי יוטה – בד יותר מחוספס מאשר הפשתן.
  • כותנה - הכותנה זולה אך לא חזקה כמו פשתן. קל למתוח כותנה והיא נשארת הדוקה על גבי מסגרת המתיחה. פשתן מיוצר מצמח פשתה והוא חזק יותר מכיוון שהסיבים שלו ארוכים יותר - מה שאומר שיש פחות סיכוי שהוא ייקרע בקו ההידוק שעל מסגרת המתיחה או בפינות החדות שלה.
  • פשתן - פשתן יקר יותר מכותנה, בין היתר מכיוון שאריג הכותנה נפוץ בהרבה ויש לו שימושים רבים שאינם אמנותיים, כך שהמחיר הנמוך יותר הוא תוצאה של הביקוש בשוק. פשתן יקר יותר מכותנה גם מכיוון שעיבוד סיבי הפשתן מצריך שלבים רבים ומשום שאי-הגמישות שלו מקשה על אריגתו לאריג.
  • האריגה - בנוסף לבחירת החומר ממנו עשויים האריגים, צריך לקחת בחשבון גם את משקלו. אם המשקל של הפשתן גבוה, מדובר בחוט עבה ובלתי גמיש ו/או שהאריגה צפופה ביותר. האריגה של קנבס פשתן בעלי משקל קל היא פחות צפופה והחוטים דקים יותר ככלל, קל יותר למתוח אותם וכשמותחים אותם הם מגיבים למתיחה. 

 

ציור-צבעים - חנן מכשירי כתיבה

צייר בלי צבע הוא כמו חייל בלי רובה או שף בלי סיר. 

. אנו ברשת חנן מכשירי כתיבה, מתמחים כבר למעלה מחמישה עשורים בציוד מקצועי לציור . אצלנו תוכלו למצוא ציוד לציור כמו, מכחלים, צבעי שמן, צבעי מים, בלוקי ציור איכותיים ועוד ציוד נלווה לציוד שישמש אתכם נאמנה לאורך זמן. ההתאמה בין המסר של הציור, לצייר ולצבע הנבחר היא קריטית. על כן, אנו מזמינים אתכם להתייעץ אתנו בכל שאלה ולקבל מענה מקצועי ויעיל:

טל׳: 02-5357425

פקס: 02-6366217

מייל: hannand@hannan.co.il

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.