סוגי עטים - איך לבחור עט איכותי

סוגי עטים - איך לבחור עט איכותי

עטים איכותיים – היסטוריה

ההיסטוריה של כלי הכתיבה, שבאמצעותם משמרים רעיונות, מביעים רגשות ורושמים את רשימת הקניות, היא ההיסטוריה של תרבות האדם. כבר בשחר ההיסטוריה, הביעו רגשות באמצעות חריטה של ציורים באבנים מחודדות וציור ציורי קיר מופלאים באמצעות חומרי טבע. המכשיר הראשון דמוי העט היה עט הנוצה, שהוטבל בקסת דיו מספר רב של פעמים במהלך הכתיבה. הכתיבה באמצעות עט הנוצה הצריכה תשומת לב מרבית ומיומנות רבה.

במאה ה- 19 הומצאו עטי הציפורן אשר יכלו להחזיק מעט דיו בציפורן מתכת ולאפשר כתיבה של כמה מילים. עט הציפורן, כעט הנוצה, הצריך תשומת לב בכתיבה. בסיום הכתיבה היה הכותב סופג את שאריות הדיו הנוזלית באמצעות נייר סופג. תהליך מורכב זה הגביל את הכתיבה לשולחן הכתיבה. מאז ועד היום מהווה העט חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של כל אדם.

 

עט מומלץ לכתיבה – המדריך המלא

ישנם סוגי עטים רבים. הם מגיעים בצורות, גדלים, צבעים ומחירים שונים ומיועדים לענות על מגוון צרכים. אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים באיזה סוג עט לבחור, אתם לא לבד. המבחר העצום יכול להפוך את מציאת העט הכי מתאים לאתגר.

נמאס לכם להיתקל שוב פעם בעט שאינו כותב בדיוק מתי שצריכים להשתמש בו? גם אתם מתמודדים עם דיו שנמרח בכל פעם שאתם כותבים דבר מה? הגעתם אל המקום הנכון.

 

לפניכם כל מה שצריך לדעת על סוגי עטים והדרך לבחור עט איכותי, המתאים לצרכים שלכם באופן המיטבי:

  • עט כדורי - עט כדורי איכותי במיוחד והינו הנפוץ מכל סוגי העטים השונים, הודות למחירו הזול יחסית. המנגנון של העט הכדורי מבוסס על כדור קטן בקצה העט שמתגלגל תוך כדי הכתיבה ומפזר את הדיו מבוסס השמן שמצוי במילוי. מדובר בעט הנפוץ מכולם שמיוצר על ידי אלפי יצרנים ברחבי העולם ושיכול להגיע בצבעים, עוביים וצורות שונות.
  • למי מתאים עט כדורי?
  • כמעט לכל השימושים למעט מקומות מזוהמים שבהם הוא יכול שלא לתפקד כהלכה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שקיים מגוון עצום של סוגים ויצרנים ולצד עטים כדוריים איכותיים, יש גם כאלה שלא יספקו את הסחורה על הצד הטוב ביותר וחשוב מאוד לבחור בעט כדורי מסוג איכותי שיכתוב באופן רציף.
  • עט כדורי עם דיו מבוסס מים -עטים שידועים בשם Roller Ball. אם השם לא אומר לכם כלום, כנראה שאתם מכירים אותו יותר בשם פיילוט. עטי רולר דומים מאוד לעט הכדורי פרט לעובדה שהכדור (השפיץ) קטן יותר והדיו מבוסס מים. התוצאה – כתיבה חלקה וכתב יותר דק וברור אך מאחר שהדיו מבוסס מים פחות סמיך, הוא יכול להימרח בקלות ודי במגע כדי לגרום לכתם דיו.
  • עט ראש לבד – סוג עט זה מתאפיין בכך שהעט אינו מתייבש גם כשהמכסה פתוח לאורך זמן. לילדים ומבוגרים כאחד. לכל מטרה. גוף העט  משושה לאחיזה נוחה במיוחד.
  • עטים עם דיו ג'ל - עטים עם דיו ג'ל נחשבים לחדשים יחסית לשאר הסוגים. עטים מבוססי דיו ג'ל שווקו לראשונה בשנות ה-90 כשיתרונם הבולט היא הכתיבה היפה והבולטת שמזכירה מעט את העט הנובע. מדובר אולי בכתיבה הכי נעימה אך מאחר שהג'ל נוטה להתייבש לאט, הסיכוי למריחת דיו הולך ועולה כך שאם אתם מאלה שרגילים "לסחוב" את היד בזמן הכתיבה, עט מבוסס דיו אינו מומלץ עבורכם. 
  • עט נובע - עט נובע הוא אחד העטים הראשונים שהומצאו ויש שיאמרו שהוא עדיין הטוב ביותר. עט נובע נקרא גם עט "מזרקה" בגלל האופן שבו הדיו זורם ממאגר אחסון פנימי דרך הקצה (השפיץ). הדיו של העט הנובע כהה, ברור ומתייבש במהירות, והקווים שהוא יוצר הם הדקים והארוכים ביותר. עט נובע הוא עט עם אופי וייחודיות שבאים לידי ביטוי לא רק במראה. את הראש של העט ניתן להתאים כך שהכתיבה תהיה בעובי הרצוי ואף ניתן להתאים את זווית הלחץ. באופן דומה, ניתן לבחור את צבע הדיו שניתן למילוי חוזר. אם אתם מחפשים מתנה יוקרתית, עט נובע יכול להיות אפשרות טובה מאוד.
  • עט פרקר - עט נוח מאוד לשימוש, אינו דורש טיפול, עט חזק, אמין ופרקטי ביותר מבין כל מכשירי הכתיבה אשר יוצרו אי פעם.

 

עטים - חנן מכשירי כתיבה

אנו ברשת חנן מכשירי כתיבה, מתמחים כבר למעלה מחמישה עשורים בענף מכשירי הכתיבה והציוד המשרדי. אצלנו תוכלו למצוא מגוון עטים איכותיים שישמשו אתכם נאמנה לאורך זמן.

לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:

טל׳: 02-5357425

פקס: 02-6366217

מייל: hannand@hannan.co.il

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.