מה צריך בקלמר? הרשימה המלאה

מה צריך בקלמר? הרשימה המלאה

קלמר כיתה א

קלמר משרת את הילד מכיתה א' ולפעמים עד יומו האחרון כעובד בוגר. בעשורים האחרונים, הקלמר הפך לפונקציונלי יותר ובעיקר לפריט אקססורי- בעיקר בגילאי בית הספר והבנות.

המאמר יעסוק בציוד בסיסי שחובה שיהיה בכל קלמר לכיתה א, שכל ילד וילדה צריכים להתחיל איתו את השנה.

 

רשימת חובה של דברים לקלמר

 

מה לשים בקלמר – רשימת בחירה

  • לורדים דקים
  • מדגשים (מרקרים) – לפחות חבילה אחת עם מספר צבעים.
  • סרגל - על מנת לאפשר לילד לשרטט קווים ישרים
  • עטים – אפשר לקנות עט או שניים, רוב הילדים בכיתה א’ לא יזדקקו ליותר מזה. אפשר אפילו לקנות עט שניתן למחיקה כדי לחסוך את הצורך בטיפקס.

 

מה יש בקלמר – דגשי בטיחות

בין הנושאים היותר קריטיים שיש לקחת בחשבון בתהליך רכישת הציוד לכיתה א' ובכלל בכל ציוד בית ספר שאתם עתידים לרכוש עבור ילדיכם, הוא נושא הבטיחות של המוצרים. כל ציוד הכתיבה והציוד הנלווה חייב להיות בטיחותי לשימוש הילד. לדוגמא:

  • מספריים - כשאתם בוחרים מספריים, שימו לב שהם בטוחים לשימוש, דהיינו לא חדים מדי ומעוגלים בקצוות. 
  • חומרים רעילים – במיוחד עבור ילדים העולים לכיתה א', חשוב להימנע מציוד המורכב מחומרים רעילים. שכן, שאיפת אדי טיפקס, צבעים, מרקרים ודבקים שונים משחררים אדים החודרים בשאיפתם לריאות, משם לזרם הדם ולמערכת העצבים, שם הם עלולים לגרום להשפעות שונות החל מתחושת אופוריה ושכרות, ועד להזיות.
  • ציוד חד – חשוב להימנע מרכישת ציוד חד למדי (כמו מחוגות). מעבר לסכנה שפריטים אלו מהווים לילד, רוב הילדים בכיתות הנמוכות לא עושים שום שימוש בציוד זה.

 

למה צריך לשים לב כשבוחרים קלמר?

לפני שאתם רוכשים קלמר עבור ילדיכם, חשוב שתזכרו את הדגשים הבאים:

  • גודל - האם יש בו מקום לכל הציוד? חשוב להתאים את גודל הקלמר לכל הציוד שעתיד להיכנס לתוכו ולהימנע מהעמסת יותר מדי פריטים בקלמר קטן, דבר שעלול להביא לקריעת הקלמר
  • חלוקה פנימית - בכיתות הנמוכות הילדים מתבקשים לסחוב די הרבה ציוד בקלמר ובתיק. קלמר עם חלוקה פנימית של מספר תאים (לפחות שניים), יאפשר לסדר את הציוד באופן הגיוני ונוח למציאה. ציוד יומיומי שנדרש ברוב השיעורים (עיפרון, מחק, מחדד, סרגל, מספריים ודבק) בתא אחד. בתא השני הציוד המיוחד (צבעים, טושים, מרקרים). 
  • נוחות השימוש - יש קלמרים שנסגרים בעזרת רוכסן, קלמרים עם מגירה נשלפת ממעטפת עם סגירת כפתור (תיק תק) ועוד. חשוב לבחור בקלמר שיהיה לילד הכי נוח להשתמש בו ולא יגרום לו להסחות דעת מיותרות בזמן הלימודים. 
  • התאימו לטעמו של הילד – לדוגמא, ילדים שאוהבים כדורגל. ילדים רבים מעוניינים בקלמר שקשור לקבוצת הכדורגל שהם אוהדים. ניתן למצוא קלמרים של קבוצות כדורגל שונות שמגיעים בצבעי הקבוצה ולרוב כוללים גם את שחקני הקבוצה המובילים. כמו כן, ניתן למצוא גם קלמרים ניטרליים עם עיצוב של כדור כדורגל או כדורסל, למי שפשוט חובב ספורט. מדובר בדרך כלל על קלמר מתרחב של שני תאים, שמאפשר מקום לכל כלי הכתיבה לבית הספר
  • איכות – איכות ציוד הכתיבה והציוד הנלווה הינה חיונית ביותר. על מנת שהילד יוכל להנות מהציוד שרכשתם עבורו גם בשנים הבאות, חשוב לבחור בציוד איכותי ועמיד לאורך זמן. במידה ותבחרו בציוד זול ולא מקצועי, סיכוי סביר כי תמצאו את עצמכם רוכשים את אותו ציוד מדי שנה.
  • מחיר – רכישת ציוד לכיתה א' כורכה בהוצאות כספיות רבות. במידה ותבצעו סקר שוק ותשוו בין כמה חנויות שמציעות את אותם מוצרים, תוכלו לחסוך לכם סכום כסך לא קטן.

מה צריך להיות בקלמר – חנן מכשירי כתיבה

אנו ברשת חנן מכשירי כתיבה, מתמחים כבר למעלה מחמישה עשורים בענף מכשירי הכתיבה והציוד המשרדי. אצלנו תוכלו למצוא מגוון קלמרים איכותיים שישמשו את הילד שנים רבות בצורה הטובה ביותר. כמו כן, תוכלו למצוא אצלנו מגוון רחב של ציוד כתיבה איכותי ומקצועי עבור הילד שלכם. 

לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:

טל׳: 02-5357425

פקס: 02-6366217

מייל: hannand@hannan.co.il

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.