חומרי יצירה לגני ילדים - איפה קונים?

חומרי יצירה לגני ילדים - איפה קונים?

חומרי יצירה לילדים - חשיבות

הילדים שלנו הם הדבר החשוב לנו ביותר. מגיל ינקות אנו מגדלים, מטפחים ושומרים עליהם. לצד זה, ההורים משקיעים משאבים רבים בפיתוח יכולות החשיבה של הילדים. בשנים האחרונות, נמצא כי חשוב להשקיע בפיתוח החשיבה והיצירתיות של הילדים כבר מינקות. יצירה מפתחת לילדים ביטחון בעצם והיכולות שלהם. חשיבות פיתוח החוש היצירתי והמוטוריקה העדינה בקרב פעוטות וילדים קטנים. 

כאשר מדובר על מוטוריקה עדינה מדובר למעשה בשליטה בקבוצות הקטנות של השרירים בכף היד שלהם המאפשרות לבצע תנועות עדינות .המוטוריקה העדינה מתפתחת באופן רציף החל מרגע הלידה ויכולותיו של התינוק הולכות ומתפתחות עם הזמן. בתחילה לומד התינוק לשלוט בידיו, להושיט אותן לצעצועים ולאחוז בהם, להכניס דברים לפה ולהרים חפצים. ככל שהילד גדל משתכללת יכולת זו ומאפשרת בהמשך לילד להתלבש, לאחוז בסכו"ם, לבנות בלגו ובקוביות, לגזור במספריים, לשלוט בכלי כתיבה, לצייר ולכתוב. 

 

יצירה לתינוקות לפיתוח מוטוריקה עדינה

ישנם פעוטות שהמוטוריקה העדינה שלהם אינה מפתחת בקצב טוב ביחס לשאר הפעוטות. על מנת לסייע לפעוט ישנם חומרי יצירה המעודדים מוטוריקה עדינה, המשפרים יכולותיו של הפעוט. חומרי יצירה לפעוטות המתמקדים במוטוריקה עדינה, מגרים את השרירים הקטנים של הפעוטות ומלמדים אותם לשלוט בהם בצורה שתאפשר להם לבצע פעולות עדינות ומדויקות בצורה טובה. חומרי יצירה לתינוקות המסייעים לשיפור מוטוריקה עדינה בגיל הרך חשובים ביותר אצל פעוטות שהמוטוריקה שלהם אינה מפותחת. חוסר טיפול בגיל קטן עשוי חלילה לפגוע בתפקוד הפעוט במהלך חייו הבוגרים.

 

חומרי יצירה לגן - אמנות כפעילות רב- חושית

החושים הם האמצעים שבעזרתם קולטים הילדים הצעירים את העולם מסביב. הם משתמשים באופן פעיל בצליל, במראה, במגע, בריח ובטעם, כדי לחוש ולתפוס יחסים מסוגים שונים, כמו יחסי גודל, דמות ורקע, יחסי סיבה ותוצאה ועוד. החוויות החושיות מובילות לרגשות מסוגים שונים ולארגון מבנים קוגניטיביים.

ההבעה באמצעות יצירה בחומרים היא מקור חשוב להתנסויות חושיות, ריגושיות וקוגניטיביות, החיוניות להתפתחות הכולית של הילד. משום כך יש להתחיל בהתנסות אמנותית כבר בגיל הגן עם גילאים צעירים, בהתאמה גילאית, ולהכיר בדבר חשיבותה ותרומתה להתפתחות ולהשגת היעדים ההתפתחותיים  לכלל הילדים.

 

חומרי יצירה – התאמה לגיל

קצב התפתחות המוטוריקה העדינה הינו שלב רציף שהולך ומתפתח ככל שהילד גדל. לכן, לילדים גדולים יותר אשר קצב ההתפתחות שלהם איטי ביחס לילדים אחרים בגילם, יש אפשרות לסייע בעזרת חומרי יצירה או משחקים המעודדים מוטוריקה עדינה, התואמים את גילו של הילד. חשוב שתזכרו שרק בעזרת טיפול רציף ועקבי, גם בקרב ילדים וגם בקרב מבוגרים, ניתן יהיה לראות תוצאות ולשפר את המוטוריקה העדינה ובצורה ישירה גם את החיים.

 

חומרי יצירה לגנים – מגוון אפשרויות

עיסוק בחומרים להבעה יצירתית באומנות מתאפשר בכל מרחבי הגן בסדנה בשגרת היום: בסביבת עמדות החומרים כמו ניירות ייחודיים או מגוון גלילי נייר צבעוניים, בעמדת הצבעים, במרחב הבנייה, בנגרייה, בעמדת הגואש, החמר ועוד. חשוב לטפח סביבה עשירה ומגוונת, בה פעילים בחופשיות בכל עת כיד הדמיון הטובה עליהם ובלא הכוונת מבוגר. כמו כן להלן רשימה של חלק מחומרי היצירה המומלצים במיוחד:

  • לורדים צבעוניים - ניתן לצייר איתם בשלל טכניקות ואפילו להרטיב אותם ולעבוד איתם כמו צבעי מים עדינים. עפרונות צבעוניים יתאימו בעיקר לניירות מחוספסים ובעלי טקסטורה, אפשר להפעיל עליהם סוגי לחץ שונים ומשתנים והכי חשוב: הם לא מלכלכים.
  • צבעי פסטל - הם עמידים, חזקים ואינם רעילים. מושלמים לשרטוט, צביעה ומתאימים לכל הגילאים. בשימוש מתקדם ניתן גם להמיס, לאפות בתבניות סיליקון וליצור צבעים מותאמים אישית כיד הדמיון הטובה.
  • ניירות – הניירות מהווים בסיס לכלל היצירות שהילדים או הפעוטות עתידים ליצור. 
  • צבעי שעווה בצורת עיפרון - מאוד נוח להשתמש בהם ושימושיים במיוחד לילדי הכיתות הנמוכות.

 

כיצד בוחרים חנות יצירה לילדים?

  • חנות יצירה זולה – השיקול הכלכלי הינו קריטי במיוחד כאשר מדובר ברכישה גדולה של ציוד יצירה. לכן, מומלץ להשוות מחירים שהוצעו לכם עבור אותם מוצרים ולחסוך בהוצאות הכספיות.
  • חומרי יצירה בסיטונאות – חנויות המספקות מכירה בסיטונאות, לרוב יציעו מחירים אטרקטיביים במיוחד ביחס לחנויות קטנות המספקות מכירה בבודדים. 
  • בטיחות – חשוב לבחור בחנות המספקת חומרי יצירה איכותיים ובטיחותיים לשימוש הילדים. 

 

ציוד יצירה בסיטונאות - חנן מכשירי כתיבה

כדי שהילדים בגילאים הצעירים יוכלו לפתח את האישיות ואת הביטחון העצמי שלהם, חשוב להשקיע בחומרי יצירה איכותיים שיאפשרו זאת לילד. אנו ברשת חנן מכשירי כתיבה, מתמחים כבר למעלה מחמישה עשורים בציוד וחומרי יצירה לילדים. אצלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של חומרי יצירה לילדים בכל הגילאים ולרכוש אותם בסיטונאות במחירים אטרקטיביים ביותר. כל מוצרינו שייכים למותגים המובילים בתחום ומבטיחים שימוש מהנה ובטוח לילדים.

לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:

טל׳: 02-5357425

פקס: 02-6366217

מייל: hannand@hannan.co.il

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.