איך לקשט יומן

איך לקשט יומן

איך להכין יומן מעוצב?

יומן אישי הינו פריט נחוץ לרבים מאתנו, מבוגרים וילדים, בייחוד לקראת בואה של שנה חדשה. יומנים כאלו תוכלו לקנות כשהם כבר מעוצבים או לקנותם כפריט בסיסי ולעצבם בעצמכם. באתר של רשת חנן כלי כתיבה תמצאו מגוון סוגים של יומנים וגם את כל ציוד היצירה הנדרש עבור קישוטם. כמו כן, לפניכם שורה של רעיונות לשאלה איך להכין יומן אישי מעוצב.


למה לעצב יומן לבד? 

אין ספק שיומן הינו פריט חיוני עבור רבים, למשל לשם תזכורת לאירועים חשובים, לניהול סדר יום, להכנת רשימות של מטלות על בסיס יומי או שבועי, לרישום שיעורי בית לילדים, לציון מועדים וחגים, עבור הערות אישיות, שרבוטים והגיגים ועוד. נכון שבימינו ניתן למצוא בשוק שפע של יומנים מעוצבים, אולם בפועל מדובר בעיצוב מסחרי שלא באמת נוגע בכם. לכן בזמנכם הפנוי, בין אם עבורכם או עבור הילדה והילד שלכם, תוכלו לעצב לבד יומן אישי. עיצוב DIY ליומן יעניק לכם פריט ייחודי פרי יצירתכם, שעונה במדויק לצרכים ולטעם האישי שלכם. אז רוצים לדעת איך לעצב יומן? לפניכם כמה רעיונות בנושא. 


רעיונות לעיצוב יומן אישי

הנה כמה רעיונות למי שרוצה לדעת איך להכין יומן:

  • למי ששואל איך לקשט יומן, קודם כל כדאי להתחיל בכריכה של היומן עם עיצוב ייחודי. עיצוב כזה יכול להיות על ידי ציפוי חדש לכריכה, למשל על ידי הדבקה של נייר צבעוני ויפה, הדבקה של בד מיוחד, טפט ועוד. כמו כן תוכלו לעצב את הכריכה עם פריטים נוספים כמו עיניים זזות, מדבקות, דבק נצנצים, הדבקה של תמונות ושימוש בשוטים צבעוניים. כמו כן העיצוב יכול לשלב את שמכם ופרטים אישיים נוספים, וכך כל אחד יכול ליצור כריכה ליומן שלו עם חזות אישית ייחודית.
  • מלבד הכריכה תוכלו לקשט גם את דפי היומן בדרכים רבות ומגוונות. למשל תוכלו ליצור חותמת או שבלונה דביקה ולפזרה בין הדפים, לקשט את היומן עם עיטורי טושים צבעוניים, בוהקים או נוצצים, להוסיף לדפים מדבקות, לכתוב ברחבי היומן מילות ומשפטי השראה ועוד. בנוסף, ניתן לגזור מעיתונים כל מיני תמונות רלוונטיות ולהדביקן ביומן, למשל תמונה של תפוח בראש השנה, נרות לחנוכה, עוגה לתאריך יום הולדת וכדומה. ומי שיודע לצייר יפה יכול בהחלט לעטר את היומן עם עט או טוש שצבעוני באיורים פרי ידו.
  • תוספת חביבה לכל יומן הינה סימנייה שתוכלו ליצור ולעצב אותה במו ידיכם. למשל ניתן ליצור סימניה מסוגים שונים של נייר עבה וצבעוני ולקשט בכל דרך מבוקשת. כמו כן הסימנייה יכולה לשמש בסיס לפתקי תזכורות קטנטנים. ואם תרצו תוכלו להכין ליומן מקום ייעודי עבור עט על ידי הדבקה בחלק הפנימי של הכריכה רצועה חזקה של בריסטול, היוצרת צורה של חצי עיגול בתוכו תוכלו לשים את העט.
  • בכדי להבטיח שכריכת היומן תישמר  כדאי לצפותה עם טפט שקוף שיגן על היומן לאורך זמן מנזקי מים וכתמים.


להכין ליומן לגמרי לבד 

אם אינכם אוהבים את אופן החלוקה שיש ביומנים מוכנים, תוכלו גם להכין יומן לגמרי לבד. לשם כך יש לקנות מחברת שורות עם כריכה קשיחה בכל גודל וכמות דפים נדרשת. כעת כמו מקודם קשטו את הכריכה של היומן בכל צורה שנראית לכם. עכשיו החלו לעצב את הדפים עם מספור וחלוקה היכולים להיות לפי ימי השנה או בכל צורה מבוקשת אחרת. כמו כן חלקו כל עמוד בצורה המתאימה לצרכים שלכם ודאגו לרשום בו מראש את כל התאריכים החשובים כמו ימי הולדת, חגים ואירועים. בנוסף תוכלו ליצור כל סוג של חלוקה או קטגוריה שמתאימה לכם, כמו מקום למתכונים, הערות אישיות, פינת ההשראה, פינת הציור, מקום לתזכורת, מקום למערכת שעות שבעות ויומית, תאריכי פגישות ועוד.


להזמנת חומרי יצירה לעיצוב יומן אישי  ישירות דרך האתר של רשת חנן כלי כתיבה לחצו כאן.