ציוד לציור מקצועי – רשימת כלים ואביזרים לציור

ציוד לציור מקצועי – רשימת כלים ואביזרים לציור

אביזרים לציור

הציור מהווה את אחת מהדרכים העיקריות שבעזרתן כל אדם יכול לבטא את עצמו, את רגשותיו ואת דעותיו. החל מהגיל הרך ולפחות עד לשנות בית הספר היסודי הציור הוא חלק טבעי מעולמם של ילדים ומהווה תחביב, אמצעי לביטוי נושאים המעסיקים את הילד ודרך לביטוי כישוריו ויכולותיו. על רקע זה, השימוש בציור וביצירות אמנות כאמצעים טיפוליים הוא כמעט מובן מאליו ואכן - טיפול באמנות נחשב כיום לשיטת טיפול יעילה למגוון קשיים איתם ילדים מתמודדים. 

בדיוק כמו שלמפסלים ונגרים יש את כלי העבודה הייחודיים שלהם, הרי שגם לצייר יש כלי ציור ייחודיים. על מנת שניתן יהיה ליצור אמנות בצורה מקצועית ואיכותית, חשוב יהיה לעבוד עם סט ציור מקצועי המורכב מהפריטים הנכונים והמתאימים למלאכה זו. 

 

ציוד ציור - סוגי הצבע

יש להקדים ולבחור את שיטת הציור שאתם רוצים ללמוד ובסוג הצבע שבו תשתמשו. כל שיטת ציור דורשת כלים שונים, צבעים שונים ומיומנויות שונות. הנה כמה סוגי צבעים הנפוצים לציור:

  • צבעי מים – צבעי מים הם צבעים בהירים ועדינים, שמערבים שימוש במים ובפלטת צבעי מים. ניתן להשתמש בצבעי מים על גבי מצעים רבים כמו קרטון, קיר, בד וניירות עבים. אחד היתרונות של צבעי מים הוא האפשרות לצייר ברמות שקיפות שונות.
  • צבעי שמן – צבעי שמן, כשמם כן הם, הם פיגמנטים המעורבבים בתוך שמני ייבוש. צבעי שמן הם צבעים עמוקים ויפים וכאשר עובדים איתם משתמשים בעיקר בבד או בקנבס. ציור בצבעי שמן הוא ציור בשכבות – מתחילים בשכבת הבסיס, ומוסיפים עוד ועוד שכבה. חשוב לרכוש ציוד לציור בשמן איכותי על מנת לקבל חווית ציור מרבית
  • אקריליק – אקריליק הוא חומר שמתייבש במהירות, ומגיע בשפופרת או בצנצנת עמוקה. מדובר על חומר קל מאוד לשימוש – ניתן למרוח אקריליק כמעט על כל משטח, הוא מתייבש מהר ומזכיר צבע שמן בתוצאה שלו.
  • עפרונות – אם אתם רוצים ללכת על ציור בסיסי יותר, ניתן פשוט להשתמש בעפרון או בעפרונות צבעוניים לעבודות רישום מדויקות ומרשימות. חומרי יצירה הדרושים לעבודה כזו הם פשוט עפרונות וכן נייר או פנקס. לדוגמא, אם אתם רוצים לצייר תרשימים בלבד ללא צבעים, תצטרכו לתת דגש ברכישת עפרונות וטושים מקצועיים או דיו שחור המיוחד לרישום. כמו כן, לא תצטרכו להשקיע כסף ולרכוש מכחולים וצבעים יוקרתיים מכיוון שלא יהיה לכם בהם שימוש.

 

חומרים לציור - איך לבחור מכחולים 

אומנות היא כמובן אינסופית, אבל אם אתם רוצים לצייר להנאתכם ולקבל ציורים מרשימים במיוחד, חשוב להשקיע ולרכוש כלי ציור מקצועיים. לדוגמא, כדאי לכם להשקיע במכחולים, בדי ציור וצבעים. בחירת המכחול, או ליתר דיוק המכחולים, שכן לכל סוג ציור מתאים סוג מכחול אחר, מבוססת על מה שתרצו לצייר. כך למשל כדי לצייר דשא, פרווה או שיער אתם תצטרכו מכחול מניפה. לעומת זאת, אם אתם רוצים לצייר בצבעי שמן, אתם תצטרכו מכחול שמיועד לצבעים אלה. סוג אחר של מכחול, הוא מכחול שטוח סינתטי, שבו נעשה שימוש לטובת ציור פרטים עדינים ומדויקים. להלן כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון בבחירת מכחול:

  • גודל ואורך המכחול - הגודל מסומן במספר, ככל שהמספר קטן יותר, כך המכחול קטן יותר. לגבי אורך הידית, בדרך כלל לציורי שמן מומלץ לעבוד עם מכחולים בעלי ידיות ארוכות, בעוד שלציורי מים עם מכחולים בעלי ידיות קצרות. ידיות ארוכות מתאימות גם לציור על קנבס עומד. שכן, בדרך כלל במקרים אלה עומדים רחוק יחסית מכן הציור.
  • סוג שיער במברשת המכחול - בחירה נוספת היא בין מכחול משיער טבעי למכחול משיער סינתטי, כשבשנים האחרונות ההעדפה היא למכחולים הסינתטיים, בזכות זרימת הצבע המיטבית אל הבד. בכל מקרה כדאי לזכור שבשלב ראשון, אם אתם עדיין לא בטוחים שתתמידו בתחביב זה, כדאי לא לרכוש יותר מדי מכחולים, אבל מצד שני כן כדאי לרכוש מספר מכחולים כדי ליצור ציורים איכותיים באמת. 

 

כלים לציור - בחירת בדי ציור 

קטגוריה חשובה במסגרת קניית ציוד לאומנות למתחילים היא המשטח עליו תציירו. האופציות העיקריות בקטגוריה זו הן: בלוק ציור מנייר ובד קנבס. ניתן למצוא בדי קנבס המיוצרים משני סוגים שונים של סיבים – כותנה ופשתן, שההבדלים העיקריים ביניהם נוגעים לחוזק הסיבים, לעמידות של הבד, לגמישות הבד וגם המחיר של כל אחד מסוגי קנבס אלו.

סגנון ואיכות האריגה של בד הקנבס משפיעים בסופו של דבר על היצירה הסופית של הצייר, ולכן חשוב לבחור את משטח הקנבס המתאים מבחינה אומנותית. קנבס באריגה בולטת וגסה יכול להשאיר בליטות ומרווחי צבע כתוצאה מהמרקם הגס של הבד, ואילו קנבס באריגה צפופה מסיבי פשתן עדינים יעניק משטח ציור חלק יותר ללא מראה מחוספס ובולט של הצבע על גבי הבד.

ציוד לציור - חנן מכשירי כתיבה

אנו ברשת חנן מכשירי כתיבה, מתמחים כבר למעלה מחמישה עשורים בציוד מקצועי לציור . אצלנו תוכלו למצוא ציוד לציור כמו, מכחלים, צבעי שמן, צבעי מים, בלוקי ציור איכותיים ועוד ציוד נלווה לציוד שישמש אתכם נאמנה לאורך זמן.

לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:

טל׳: 02-5357425

פקס: 02-6366217

מייל: hannand@hannan.co.il

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.